Vysokorychlostní trať - Moravská Brána II
koncept / Hranice - Ostrava / vizualizace Petr Valíček
I. Prolog
Představujeme koncept klíčových elementů nové vysokorychlostní trati Moravská Brána II. Díky mezioborové spolupráce jsme navrhli stabilní, efektivní a reprezentativní koncept mostů překonávající dálnici, silnici, železnici, řeku i údolí.
Koncept komplexně prověřil možná řešení všech konstrukčních elementů od pilířů, mostovek, estakád až po protihlukové stěny. Vysoké nároky byly kladeny na efektivní provoz vysokorychlostní trati, její ekonomiku a nadčasovost.
II. Dálniční galerie
Dálniční galerie sleduje směr dopravního toku a zatížení, poskytuje jedinečnou podívanou nejen pro řidiče, ale stává se unikátním monumentem v krajině. V kompozici podpěr a množství probarveného světla lze číst gradaci měnící se během průjezdu.
III. Železniční galerie
V případě železniční galerie jsme zvolili výraz utilitární. Všechny konstrukční elementy byly maximálně optimalizované, využívají základní geometrii a technickou estetiku.
IV. Mostní pilíře
Pilíře jsou základní elementy dopravního stavitelství, musí vynést dynamické i statické zatížení, ale nemusí mít pouze obdélníkový průřez. Pilíře jako sochařské struktury mohou reflektovat kontext místa, stávají se součástí krajiny a obcí.
V. Mostní rámy
Stejně jako pilíře lze rámy sochařsky tvarovat. Dynamické, přesto jednoduché, elementy nejlépe vyniknou svým vlastním stínem a opakováním v pravidelném rytmu. Jedinečné struktury si tak jasně obhajují své místo uprostřed malebné krajiny CHKO Poodří.
VI. Protihlukové stěny
Nedílnou součástí celé VRT je snížení jejího dopadu na okolí. Protihlukové stěny efektivně pohlcují hluk a zdůrazňují dopravní linii v krajině. Vybrané materiály zohledňují udržitelnost, kontext s místem a přírodou.
Rádi se s Vámi setkáme
Probereme vaše požadavky a ukážeme vám, jak podobné projekty řešíme my.
Chci schůzkuPodobné projekty
Nové železniční nádraží v Adamově u Brna je plně v provozu. Prohlédněte si poslední fotografie hlavní budovy, nástupišť i krásné technické ozdoby, lávky Evy.Adamovské nádraží s lávkou Evou
realizace / Adamov
Při požadované potřebě tří kolejí značící vytíženost tratě jsme se rozhodli pro soumostí dvou mostů. Zásadní výhodou zvoleného řešení je dosažení nepřetržitého železničního provozu, kdy se zcela eliminuje nickolejní provoz.Mosty pod Vyšehradem - 3. fáze
soutěž / Praha
Technická stavba se vpisuje do něžné krajiny Podyjí. Citlivé zacházení s linií a tvaroslovná hra mají v designu mostu hlavní roli. Na bílo-černém pozadí mostu vyniknou sytě žlutá táhla, ztužující prvky a zábradlí. Žlutá, barva slunce, dala mostu jeho jméno.OSKAR
první síťový oblouk na čeké železnici u Břeclavi / spolupráce s EXprojekt